Velkommen
Bestyrelsen - april 2021
Ho Bugt Sejlklubs beliggenhed ved Ho Bugt samt klubbens fantastiske klubhus danner den perfekte ramme for surf og sejlads i Esbjerg området.
Vores aktive medlemmer er mellem 9 og 85+ år og på tværs af generationerne tager alle en tørn når vi hjælper hinanden med at godt passe på naturen og området samt vores fine faciliteter.
Vi tilbyder et aktivt foreningsliv:
- Vores Surf og Kite afdeling har et aktivt fællesskab, hvor Wind- og Kitesurfere mødes til hyggeligt samvær, erfaringsudveksling og naturligvis masser af sejlads og konkurrencer.
- Med mere en 35 sejlklare Wayfarers har Ho Bugt Sejlklub landets største aktive flåde af denne jollytype og dette danner rammen om et godt socialt sammenspil mellem generationerne uanset om vi sejler en hyggetur i området eller kapsejlads onsdag aften med efterfølgende middag.
- Vores helt unge sejlere mellem 9 og 16 år har mulighed for at lære de første færdigheder i klubbens mange Optimist, Tera og Feva joller og vi prioriterer at man får mange sjove og spændende oplevelser sammen med sine kammerater.
- Baderne er en gruppe der elsker en dukkert i bølgerne året rundt. Vores faciliteter er perfekte til formålet, og ligger dejligt nær bugtens vand.
For os er det vigtigt, at du har færdigheder, så du er i stand til at færdes sikkert på vandet. Vi har derfor aktive surf- og sejlskoler for både surfere og jollesejlere uanset alder. Farvandet ved Ho Bugt er relativt beskyttet og et perfekt sted for dig at lære at begå dig på vandet. Klubben har både surf udstyr og joller du kan låne, så det kræver ikke den store investering at komme i gang.
Når vores medlemmer har været på vandet er der god mulighed for at mødes til socialt samvær i klubhuset, så dagens begivenheder kan vendes.
Vi glæder os til at se dig i klubben.
Vejrstation
Webkamera
Tidevand
DMI's Tidevandstabel for Esbjerg Havn 2022 kan hentes her 📥
DMI's Tidevandstabel for Esbjerg Havn 2023 kan hentes her 📥
Vision
Visionen er under udarbejdelse. Du kan dog læse mere om klubbens formål i vedtægterne.
Ho Bugt Sejlklubs - Historie.
Bestyrelsen - november 2020
Ho Bugt Sejlklub har en lang historie, herunder kan du se nogle nøgle datoer.
Historie liste:
- Årstal:
- Hændelse:
- 1920.
- Helt fra ca. 1920 og til 1969 havde søsporten i Esbjerg kongelige forhold på Vestkajen (Gl. Færgehavn)
- 1958.
- Esbjerg sejlklub blev stiftet.
- 1968.
- Esbjerg Søsport blev stiftet, 6 sejlklubber slog sig sammen med det formål at få en lystbåde havn, og bådepladser blev en realitet inde i Esbjerg Havn. Esbjerg Amatør Sejlklub, Esbjerg bådeklub, Motorbådsklubben ”Havmågen”, Esbjerg Sejlklub, Ho bugt bådeklub, Esbjerg Strandjagtsforenings Motorbådsklub, Nordby Sejlklub samt Varde Sejlklub.
- 1978.
- Hus på Lærkevænget blev lånt til brug for klubhus, og genboens garage over for jollepladsen blev lånt til sejl depot
- 1985.
- Sommerhus på Sanatorievej 2, Hjerting, overtages af Ho Bugt Sejlklub.
- 1989.
- Der blev arbejdet på en egentlig lystbådehavn i Hjerting, denne blev aldrig en realitet og endelig droppet i 1989.
- 1990.
- Ho Bugt Sejlklub - Stiftende generalforsamling. Sejlerne i Hjerting havde været en afdeling af Esbjerg Søsport, men da samarbejdet nærmest var ikke eksisterende besluttede man at udskille Jolle afdelingen som en selvstændig sejlklub.
- 2002.
- Ho Bugt Sejlklub slog sig sammen med Esbjerg Surfklub, med det formål at skaffe sig bedre faciliteter med et fælles klubhus og omklædnings faciliteter.
- 2003.
- Byggeudvalg blev etableret. Og de første skitser blev fremlagt. I de næste 7 år blev der arbejdet på at få det nye klubhus etableret.
- 2010.
- I september måned. Invielse af det nuværende klubhus på Sanatorievej 2. En stor dag for Ho Bugt Sejlklub.
- 2018.
- Esbjerg Strand taget i brug. Vores søsterklub Esbjerg Søsport får nu endelig en blivende løsning.
- 2020.
- I de seneste år. Nye Joller til sejlerskolerne er skaffet, 2 stk nye følgebåde er skaffet, finiansering via fonds søgning af frivillige i sejlklubben.
Dette er historien om Ho Bugt Sejlklub i kort verison.
Sejlklubbens love
I denne sektion finder du sejlklubbens love.
Vedtægter
Ho Bugt Sejlklub - 2022
Indholdsfortegnelse:
- Navn og Hjemsted.
- Foreningens formål.
- Medlemskab af organisationer.
- Medlemskab.
- Kontingent.
- Generalforsamling.
- Ekstraordinær generalforsamling.
- Bestyrelsen.
- Tegning.
- Hæftelse og ansvar.
- Regnskab og formueforhold.
- Revision.
- Vedtægtsændringer.
- Foreningens opløsning.
Fold ud
§1 Navn og Hjemsted.
- Foreningens navn er Ho Bugt Sejlklub (HBS), Sanatorievej 2 Hjerting,6710 Esbjerg V, med hjemsted i Esbjerg Kommune.
§ 2 Foreningens formål.
- At samle medlemmer med interesse for sejlads med sejlfartøjer i Esbjerg området.
- At varetage medlemmernes fælles anliggender overfor myndigheder og organisationer.
- Gennem undervisning, at bibringe medlemmerne færdigheder, så de kan færdes sikkert på vandet.
- Gennem ungdomsarbejde at give børn og unge lyst og interesse for jolle- og brætsejlads.
- Drive klubhuset med dertil hørende faciliteter.
- At være med til at værne om miljøet og naturen i Ho Bugt området.
- Foreningens virksomhed er almennyttig.
§ 3 Medlemskab af organisationer.
- Foreningen er medlem af Dansk Sejlunion og underlagt denne organisations love og bestemmelser.
- Foreningen kan være medlem af andre relevante organisationer og foreninger efter bestyrelsens indstilling og generalforsamlingens beslutning.
§ 4 Medlemskab.
- Som medlem kan optages enhver, der kan tilslutte sig foreningens formål.
- Ved indmeldelse skal oplyses navn, adresse, email og fødselsdato, medlemskabet bekræftes ved indbetaling af kontingent.
- Udmeldelse skal ske pr. brev eller mail til foreningens kasserer.
§ 5 Kontingent.
- Kontingentet fastsættes for et år ad gangen på den ordinære generalforsamling, og opkræves helårs-vis forud, til forfald inden udgangen af februar måned.
- Ved indmeldelse efter den 1. august betales 2/3 kontingent for den indeværende kontingentperiode.
- Såfremt et medlem har været i restance mere end en måned kan bestyrelsen fremsende påkrav til medlemmet om at restancen skal være betalt inden 14 dage. I tilfælde af, at medlemmet ikke betaler inden fristens udløb, kan bestyrelsen meddele vedkommende, at medlemskabet er ophørt med øjeblikkelig virkning. Vedkommende kan ikke på ny blive medlem før restancen er betalt.
§ 6 Generalforsamling.
- Generalforsamlingen har med de indskrænkninger, som disse vedtægter foreskriver, den højeste myndighed i alle foreningens anliggender.
- Den ordinære generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af november måned, og indkaldes pr. brev eller mail med min. 3 ugers varsel, vedlagt foreningens reviderede regnskab.
- Dagsordenen bekendtgøres sammen med indkaldelsen til generalforsamlingen. Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen i hænde senest 14 dage før generalforsamlingen afholdes.
- Indkomne forslag skal på dagsordenen, og bekendtgøres på foreningens hjemmeside senest 8 dage før generalforsamlingen.
- Adgang til generalforsamlingen har alle medlemmer af foreningen, forældre til medlemmer under 16 år. og indbudte gæster.
- Generalforsamlingen ledes af en dirigent, der vælges af generalforsamlingen. Denne må ikke være medlem af bestyrelsen.
- Stemmeret har alle medlemmer over 16 år og forældre til medlemmer under 16 år. Det er dog en betingelse, at man er blevet medlem senest 1. august i den indeværende kontingent periode. Hvert medlem har en stemme. Generalforsamlingen træffer sine beslutninger ved simpelt stemmeflertal, bortset fra de tilfælde hvor andet er bestemt i vedtægterne. Der kan ikke stemmes ved fuldmagt. Såfremt et medlem er i restance med kontingentet, har vedkommende ikke stemmeret på generalforsamlingen.
- Valgbare til tillidsposter i foreningen er alle medlemmer over 18 år.
- Kandidater til de ledige bestyrelsespladser opstilles sideordnet, og vælges efter højeste stemmetal. Ved stemmelighed foretages omvalg mellem de kandidater, der har lige mange stemmer.
- Afstemninger kan ske ved håndsoprækning, men på begæring af et enkelt medlem, skal afstemninger og valg foregå skriftligt.
- Der tages referat af generalforsamlingens beslutninger, og af forhandlingerne i det omfang dirigenten finder det rimeligt. Referatet underskrives af dirigenten og referenten og offentliggøres på foreningens hjemmeside.
- Dagsordenen skal som min. omfatte følgende punkter:
- * Valg af dirigent.
- * Valg af referent og stemmetællere.
- * Bestyrelsens beretning.
- * Fremlæggelse af foreningens regnskab.
- * Fremlæggelse af budget til orientering.
- * Fastsættelse af kontingenter.
- * Indkomne forslag.
- * Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter.
- * Valg af revisorer og revisorsuppleant.
- * Eventuelt.
§ 7 Ekstraordinær generalforsamling
- Ekstraordinær generalforsamling afholdes, hvis bestyrelsen beslutter det, eller mindst 25% af de stemmeberettigede medlemmer begærer det skriftligt, med angivelse af hvilke punkter der ønskes behandlet.
- Indkaldelse sker pr. brev eller mail med den foreslåede dagsorden vedlagt, senest 30 dage efter begæringen er fremsat, og med mindst 14 dages varsel.
§ 8 Bestyrelsen.
-
Bestyrelsen består af syv medlemmer, der vælges på generalforsamlingen for to år ad gangen. Genvalg kan finde sted. Bestyrelsens medlemmer vælges ud fra 3 hovedinteressegrupper (A; B; C) efter nedenstående fordelingsnøgle:
A. Sejlere (sejldrevne både) 3 stk. bestyrelsesmedlemmer. B. Surfere (sejldrevne surfboards) 2 stk. bestyrelsesmedlemmer. C. Øvrige 2 stk. bestyrelsesmedlemmer. - Bestyrelsen varetager den daglige ledelse af foreningen, og den repræsenterer foreningen i alle forhold.
- Bestyrelsen er ansvarlig overfor Esbjerg Byråd for anvendelse af det modtagne tilskud, for anviste lokaler m.v. og for regnskab og dokumentation for virksomheden.
- Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden.
- Bestyrelsesmøder afholdes efter behov, og når formanden finder det fornødent eller når min. 3 bestyrelses medlemmer kræver det.
- Indkaldelse til bestyrelsesmøde med dagsorden sker pr. brev eller mail senest 8 dage før mødet afholdes.
- Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af de stemmeberettige medlemmer er til tilstede.
- Bestyrelsen træffer sine beslutninger ved simpelt stemmeflertal. Ved stemmelighed er formandens eller den fungerende formands stemme udslagsgivende.
- Der tages referat af bestyrelsens beslutninger. Referatet sættes på som et punkt på førstkommende bestyrelsesmøde til godkendelse. Referatet offentliggøres på foreningens hjemmeside.
- Bestyrelsen nedsætter de nødvendige udvalg til den daglige drift, og fastsætter deres forretnings-orden.
§ 9 Tegning.
- Foreningen tegnes af formanden. Ved økonomiske dispositioner tegnes foreningen af formanden og tre bestyrelsesmedlemmer i forening.
- Bestyrelsen kan give kassereren fuldmagt til at disponere over foreningens indestående i penge-institutter til den daglige drift.
§ 10 Hæftelse og ansvar.
- Medlemmerne og bestyrelsen hæfter ikke personligt for foreningens forpligtigelser.
- Bestyrelsens medlemmer hæfter dog personligt for tilskud fra folkeoplysningsloven, hvis tilbagebetalingskravet er opstået ved retsstridig handling eller undladelse, der kan tilregnes pågældende som forsætligt eller uagtsom.
- Ethvert ophold og færdsel på foreningens område foregår på eget ansvar.
- Al sejlads foregår ligeledes på eget ansvar, dette gælder også under arrangementer afholdt af foreningen.
- Bestyrelsesmedlemmer og registrerede ledere er dækket af den kollektive forsikring under Dansk Sejlunion, når de arbejder for foreningen.
§ 11 Regnskab og formueforhold.
- Bestyrelsen udarbejder hvert år et budget til forelæggelse på generalforsamlingen.
- Foreningens regnskabsår går fra 1. oktober til 30. september.
- Regnskabet skal føres i henhold til god regnskabsskik og i overensstemmelse med de til enhver tid gældende krav i lovgivningen.
- Årsregnskab og status pr. 30. september afleveres til de generalforsamlingsvalgte revisorer inden udgangen af oktober måned, underskrevet af bestyrelsen.
- Overskud af enhver art, skal tilfalde Ho Bugt Sejlklub.
- Foreningens midler skal være anbragt i et anerkendt pengeinstitut med undtagelse af den nødvendige kassebeholdning.
§ 12 Revision.
- På den ordinære generalforsamling vælges to kritiske revisorer og en revisorsuppleant for et år ad gangen.
- Revisorerne skal hvert år i november måned gennemgå regnskabet og kontrollere, at det er aflagt i overensstemmelse med § 11, og konstatere, at beholdningerne er til stede.
- Regnskabet skal være revideret i henhold til Folkeoplysningslovens bestemmelser.
- Revisorerne forsyner regnskabet med en påtegning, der skal indeholde oplysninger om revisionens omfang.
- Revisorerne har til enhver tid adgang til at efterse regnskab og beholdninger.
§ 13 Vedtægtsændringer.
- Ændring af vedtægterne kan kun ske på en generalforsamling, hvor minimum 1/2 af de stemmeberettigede medlemmer er repræsenteret, og hvor forslaget vedtages med 2/3 af de afgivne stemmer. Såfremt der ikke har været 1/2 af de stemmeberettigede medlemmer til stede, men forslaget er vedtaget med 2/3 af de afgivne stemmer, kan forslaget vedtages på en ny generalforsamling med 2/3 af de afgivne stemmer uanset antallet af fremmødte. Den ny generalforsamling indkaldes af bestyrelsen med mindst 2 ugers og højst 3 ugers varsel.
§ 14 Foreningens opløsning.
- Beslutning om foreningens opløsning kan kun tages på en i dette øjemed indkaldt ekstraordinær generalforsamling.
- Opløsning af foreningen kan kun ske på en generalforsamling, hvor minimum 1/2 af de stemmeberettigede medlemmer er repræsenteret, og hvor forslaget vedtages med 2/3 af de afgivne stemmer. Såfremt der ikke har været 1/2 af de stemmeberettigede medlemmer til stede, men forslaget om opløsning er vedtaget med 2/3 af de afgivne stemmer, kan forslaget vedtages på en ny generalforsamling med 2/3 af de afgivne stemmer uanset antallet af fremmødte. Den ny generalforsamling indkaldes af bestyrelsen med mindst 2 ugers og højst 3 ugers varsel.
- På generalforsamlingen vælges et likvidationsudvalg, til at realisere foreningens værdier.
- Det overskud der evt. fremkommer, anvendes til almennyttige formål indenfor folkeoplysnings-lovens område, efter generalforsamlingens beslutning.
Vedtaget på generalforsamling, den 13. januar 2022.
Bestyrelse:
Ordensregler
Bestyrelsen har stor tiltro til at foreningens medlemmer generelt bruger faciliteterne fornuftigt og bidrager til det fællesskab som er nødvendigt for at drive en forening. Bestyrelsen har dog fundet det fornuftigt at formulere de vigtigste regler her.
I tillæg til de Almindelige Ordensregler kan der være regler for udvalgte områder eller aktiviteter. Disse vil fremgå af klubbens hjemmeside og er godkendt af bestyrelsen.
Generelt:
- I Ho Bugt Sejlklub hersker der en dejlig ånd, alle er hjælpsomme og man får og giver altid et venligt smil og en hilsen medlemmerne imellem.
- Vi rydder altid op efter os selv, og hjælper gerne hinanden med at holde orden, og ser vi noget affald fikser vi det.
- Forlader man et af lokalerne som den sidste sikrer man sig at der er låst.
- Placerer man noget privat udstyr i et af lokalerne, ( f. eks. Lægger noget i køleskabet) skal der være navn og telefon nummer på. Det er for at sikre at det ikke bliver smidt ud.
- Blufærdighed er en personlig grænse der skal respekteres. Alle aktiviteter skal foregå med passende påklædning, tekstilfri aktiviteter accepteres ikke.
Brug af klubhus:
- Klubhuset kan til enhver tid benyttes af alle klubbens medlemmer dog således at planlagte aktiviteter som fremgår af aktivitetskalenderen altid respekteres.
- Klubhuset kan ikke lånes/udlejes til private arrangementer.
- Klubhuset/sauna kan efter særlig aftale med bestyrelsen bookes til fælles arrangementer eller til møder eller aktiviteter af almennyttig karakter.
Messen:
- Man må ikke gå ind i Messen med vådt tøj på (våddragt, badetøj, osv.).
- Før man forlader Messen, tørres borde af, stole sættes op, opvask stilles i opvaskemaskinen og denne tømmes når den er færdigvasket.
- Hvis du er den sidste der forlader Messen, så check at skydedøre er lukkede og fordøren er låst.
Bad'et:
- Skyl sand af sko og våddragt inden du går ind (hvis du synes vandet i skyllekarrene trænger til at blive skiftet, så gør det).
- Brug svaber på gulvet i omklædningen efter du har været i bad.
- Er du den sidste der forlader omklædningen, så sørg for at døren er låst.
Sauna:
- Du skal altid være tildækket i saunaen og sidde på et håndklæde.
- Ønskes der damp i saunaen, skal det aftales med de andre personer i saunaen, og ske ved at hælde en passende mængde vand på saunastenene Bruge øsen til formålet. Vandet fordeles ud over stenene og skal fordampe straks, er stenene fugtige efter man har hældt vand på er der brugt for meget vand.
- Der må ikke benyttes olier eller dufte i saunaen.
Åbningstider for saunaen
Saunaen i Ho Bugt Sejlklub har 3 indstillinger, den aktuelle indstilling fremgår af trafiklyset ved indgangen til saunaen.
- Rød, saunaen er slukket.
- Gul, saunaen er tændt på standby temperatur som er 50 grader.
- Grøn, saunaen er i drift hvor temperaturen hæves til 82 grader.
ønskes der drift temperatur skal der trykkes på den sorte knap på trafiklys panalet. Dette giver 20 minutter med drift temperatur når tiden er gået bliver lampen igen gul, og man kan trykke igen for nye 20min.
Saunaen tændes på standby temperatur i følgende tidsrum:
- Mandag: 14:00 til 20:00
- tirsdag: 04:15 til 10:00
- Onsdag: 14:00 til 20:00
- Torsdag: 04:15 til 10:00 og 15:00 til 20:00
- Fredag: 12:00 til 17:00
- Lørdag: 13:00 til 17:00
- Søndag: 14:00 til 21:00
Magasinet:
- Udstyr skal ligge på hylderne, og helst ikke for langt udover kanterne.
- Intet udstyr på gulvet.
- Klub-dragter og -veste må hænges til tørre i magasinet, men alle andre våddragter mm. tørres hjemme.
- Når magasinet ikke er under opsyn, så sørg for at døren er låst.
- Brug altid svaber på gulvet hvis det er vådt.
Bådhuset:
- Det er et fælles ansvar at holde orden, dvs. læg/hæng udstyret på plads.
- Placer følgebådene i henhold til ophængte skitser.
- Hvis du er den sidste der er i bådhuset, sluk lyset og lås portene.
Jolleplads og Haven:
- Sejlklubbens medlemmer holder selv udearealerne, så hjælp med at holde orden og fjerne affald. "Ser du noget affald så ejer du det".
- Sørg for at alt dit udstyr bliver fjernet efter brug.
Havnehallen:
- Klubbens medlemmer holder selv havnehallen, så hjælp med at holde orden og fjerne affald.
- Havnehallen kan benyttes til reparation af private både/udstyr efter aftale med Havnehal udvalget.
- Hvis du er den sidste i Havnehallen så sluk lyset og lås portene.
Klubudstyr:
- Klubudstyr må kun lånes udenfor undervisningen når man på forsvarlig vis kan bruge udstyret på vandet. Dette kræver en godkendelse hos de forskellige udvalg.
- Ved lån af klubudstyr skriver man sig altid i Booking Kalenderen der ligger ved opslagstavlen i Magasinet. [Link til booking regler]
- Ved skader på klubbens udstyr meldes dette til bådsmænd/udstyrsansvarlige så dette kan udbedres. [Link til kontakt]
Privatlivs politik
Bestyrelsen - maj 2018
Ho Bugt Sejlklubs dataansvar
Vi behandler personoplysninger og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der kort fortæller dig, hvordan vi behandler dine personoplysninger til sikring af en fair og gennemsigtig behandling.
Gennemgående for vores databehandling er, at vi kun behandler personoplysninger til bestemte formål og ud fra berettigede (legitime) interesser. Vi behandler kun personoplysninger, der er relevante og nødvendige til opfyldelse af de angivne formål, og vi sletter dine oplysninger, når de ikke længere er nødvendige.
Vi sikrer efter bedste evne, at de registrerede data til enhver tid er korrekte.
Dataansvarlig
For at sikre, at vi overholder vores dataansvar iht. persondataforordningen har vi udpeget en dataansvarlig. Den dataansvarlige fremgår af klubbens organisationsdiagram som kan findes på vores hjemmeside. Det er den dataansvarlige der sammen med bestyrelsen sikrer, at vi som klub lever op til vores privatpolitik og at vi kan dokumentere hvordan personoplysninger behandles.
Hvis der sker et brud på vores privatpolitik i forhold til behandling af personoplysninger skal dette rapporteres til den dataansvarlige som iværksætter nødvendige tiltag efter samråd med bestyrelsen.
Behandling af personoplysninger
Vi behandler følgende personoplysninger for medlemmer:
- Almindelige personoplysninger som navn, køn, adresse, indmeldelsesdato, telefonnummer, fødselsår evt. fødselsdato og e-mailadresse,
- foto’s og lignende fra klubrelaterede arrangementer (stævner, sociale arrangementer, etc.),
og følgende tillægsoplysninger om ledere og trænere:
- andre oplysninger som kursus deltagelse, tillidsposter, andre hverv i relation til foreningen og
- personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse er: CPR-nummer og oplysninger om strafbare forhold ved indhentelse af børneattest hos politiet.
Her indsamler vi oplysninger fra
Normalt får vi oplysninger fra dig. I visse tilfælde kan vi dog få oplysninger fra andre kilder som:
- Offentlige tilgængelige kilder som f.eks. aviser, tidsskrifter, hjemmesider, sociale medier
- Idrætsorganisationer, f.eks. oplysninger om klubskifter, karantæner og kursusdeltagelse
- Offentlige myndigheder, f.eks. børneattester (samtykke kræves)
Behandling af dine personoplysninger
I det omfang vi behandler dine medlemsoplysninger vil denne behandling være motiveret af legitime interesser som:
- Udøvelse af idrætsaktivitet, herunder udfærdigelse og videregivelse af resultatlister m.v.
- Håndtering af dine medlemsrettigheder i henhold til vedtægterne m.v., herunder i forhold til generalforsamling
- Opfyldelse af medlemspligter, herunder opkrævning og betaling af kontingent m.v.
- Afholdelse af sociale arrangementer, sportslige aktiviteter samt andre aktiviteter
- Brug af situationsfoto’s eller filmoptagelser taget i foreningen, der afbilder en konkret aktivitet eller situation i foreningen
- Videregivelse af dine almindelige personoplysninger til Dansk Sejlunion i relevant og nødvendigt omfang i forbindelse med idrætsaktivitet
- Da foreningen er medlem af Dansk Sejlunion sker der videregivelse af oplysninger om ledere og trænere, for at ledere og trænere kan modtage relevant information og aktivitets- og kursustilbud
- Af hensyn til kontaktmuligheder kan der for børn og unge under 18 år behandles oplysninger om forældrene
Vi videregiver ikke personoplysninger til firmaer til markedsføring uden dit samtykke.
Opbevaring og sletning af dine personoplysninger
Opbevaring af personoplysninger sker primært i klubbens medlemskartotek. Adgangen er beskyttet med brugernavn og adgangskode. Kun personer som har et legitimt behov for disse data har adgang.
Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine medlemsoplysninger i op til 2 år efter kalenderåret for din udmeldelse, hvorefter de slettes.
Vi opbevarer dog udvalgte oplysninger på såvel medlemmer, ledere og trænere til statistik og lignende, så længe de har historisk værdi.
Dine rettigheder
Efter persondataforordningen har du en række rettigheder om f.eks. indsigt i oplysninger om dig selv, om korrektion af forkerte oplysninger og om indsigelse vedrørende klubbens behandling af data.
Kontakt den dataansvarlige for yderligere afklaring.
Dokumentationskrav
Klubbens dataansvarlige udarbejder en fortegnelse over de personoplysninger klubben opbevarer og hvorledes disse behandles. Denne fortegnelse opdateres på årlig basis.
Revidering af privatlivspolitikken
Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik fra tid til anden. Ved ændringer vil datoen øverst i privatlivspolitikken blive ændret. Den til enhver tid gældende privatlivspolitik vil være tilgængelig på vores hjemmeside.
Sejlklubbens kapacitets plan
Bestyrelsen - november 2020
Ved Generalforsamlingen 2019 blev det på baggrund af et indkommet forslag fra Thomas Krogsgaard besluttet nedenstående, "Bestyrelsen pålægges at fastlægge et max antal ikke sejlende medlemmer, der kan være medlem af Ho Bugt Sejlklub".
Ho Bugt Sejlklub, ønsker at have en klar profil som sejlklub, dels for at sikre at medlemmerne også får adgang til den aktivitet de er tilmeldt, og dels for at sikre at der er balance mellem tilbud og medlemmernes forventning.
Bestyrelsen har arbejdet på hvorledes et sådant kunne blive implementeret, og løsningen er at Ho Bugt Sejlklub definerer sin kapacitet, det er gjort inden for de typiske aktiviteter og adgang til faciliteter, kapacitetet fremgår af nedenstående liste.
Faciliteter: | Antal til leje: |
---|---|
Jollepladser. | 85 |
Hylder store. | 50 |
Hylder små. | 40 |
Aktiviteter: | Antal personer: |
Sejler skole voksne. | 20 |
Sejler skole ungdom. | 30 |
Windsurf skole. | 20 |
Stand Ip Paddle (SUP). | 30 |
Kajak. | 15 |
Svømning. | 30 |
Sejlere. | 300 |
Badning. | 150 |
Der vil blive oprettet en venteliste således at man kan tilmelde sig den aktivitet man ønsker og således have reserveret en plads til næste gang der blive kapacitet på et hold eller en facilitet.
Referater
2024
- 2024-10-07 Bestyrelses referat.pdf
- 2024-09-09 Bestyrelses referat.pdf
- 2024-04-23 Bestyrelses referat.pdf
- 2024-02-21 Generalforsamlings referat.pdf
- 2024-02-13 Bestyrelses referat.pdf
- 2024-01-09 Bestyrelses referat.pdf
- 2023-12-20 Bestyrelses referat.pdf
2023
- 2023-11-30 Generalforsamlings referat.pdf
- 2023-11-30 Bestyrelsens Beretning.pdf
- 2023-11-07 Bestyrelses referat.pdf
- 2023-10-24 Bestyrelses referat.pdf
- 2023-09-14 Bestyrelses referat.pdf
- 2023-05-02 Bestyrelses referat.pdf
- 2023-03-08 Bestyrelses referat.pdf
- 2023-02-08 Bestyrelses referat.pdf
- 2023-01-10 Bestyrelses referat.pdf
2022
- 2022-11-24 Generalforsamlings referat.pdf
- 2022-11-24 Bestyrelsens Beretning.pdf
- 2022-04-25 Bestyrelses referat.pdf
- 2022-01-13 Generalforsamlings referat - ekstraordinær.pdf
2021
- 2021-11-25 GF Bestyrelsens Beretning.pdf
- 2021-11-25 Generalforsamlings referat.pdf
- 2021-10-14 Bestyrelses referat.pdf
- 2021-06-08 Bestyrelses referat.pdf
- 2021-04-27 Bestyrelses referat.pdf
- 2021-03-25 Bestyrelses referat.pdf
- 2021-01-26 Bestyrelses referat.pdf